بسمه تعالی

دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد در راستای تحقق مبانی طراحی محیط های یادگیری و پیشبرد اهداف آموزشی در قالب طراحی و بازسازی منظر مهد کودک این دانشگاه ، با همکاری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی اقدام به برگزاری مسابقه ای میان دانشجویان ترم پنج معماری نمود.آثار طراحی در تاریخ ۹۳/۰۱/۲۳ مورد ارزیابی قرار گرفت.

هیات برگزاری مسابقه ضمن تشکر از تمامی شرکت کنندگان، نتایج بررسی نهایی طرح ها را بر اساس نظر هیئت محترم داوران متشکل از جمعی از اساتید دانشکده معماری و علوم تربیتی و روانشناسی بقرار ذیل اعلام نمود:

رتبه اول گروه ۴ مجید کرمانی ،سید علی میرزاده،سمیرا شکوهی

رتبه دوم گروه ۸ پوریا گچ پزان، نیلوفر ایمانی،محمد تحریرچی

رتبه سوم مشترکا گروهای ۱۱ و ۲ مسعود تقوی،امین معظمی،سینا ناییج مهرام اخوان،یاسمن اشرف حصاری،کیانا موسوی

قابل ذکر است که هیات محترم داوران نقاط قوت هر یک از طرح ها را بدین شرح اعلام نمود:

گروه ۱ :فضای پرورش حیوانات/ استفاده از رنگ در قالب طرح رنگین کمان

گروه ۲: طراحی دیواره هایی جهت بازی بچه ها/ ورودی دعوت کننده و خوانا

گروه ۳: تنوع فضایی/ استفاده بهینه از فضای سایت

گروه ۴:تنوع فضایی/ استفاده مناسب از مصالح/توجه به محیط زیست

گروه۶:حداقل دخالت در محیط/فضاهای سرپوشیده /خانه های چوبی

گروه۷:استفاده مناسب از رنگ / فضای نیمه باز در قالب کلبه های بازی

گروه ۸:خلق فضاهای بدیع و مهیج/بهره گیری مناسب از عناصر طبیعی سبزه،نور و سایه/فضاهای محرک و پویا

گروه ۹:حفظ امتداد بصری مابین فضای داخل و خارج / طراحی مسیری برای دوچرخه /توجه به فضاهای اجتماعی و فردی

گروه ۱۰:حفظ و نگهداشت فضاهای موجود

گروه ۱۱:تنوع وسایل بازی مرتبط با اصول پرورش هوش هیجانی،خلاقیت،طبیعت و... /توجه به دیتیل ها در طراحی/باغچه های یادگیری

گروه ۱۲:فضای انتظار والدین/کلاس های بیرونی