IMG 5826

۱ - انجمن شایسته تقدیر در بخش کارآفرینی
۲- انجمن شایسته تقدیر در بخش مسابقات
۳- برنده جایزه‌ی غرفه برتر نمایشگاه جشنواره
۴- برنده جایزه‌ی سبزترین غرفه‌ی نمایشگاه جشنواره از سوی دفتر دانشگاه سبز

IMG 20210214 204110 864

در اولین روز هفته فرخنده پژوهش مورخ ۲۳ آذر ۹۸ نشستی با موضوع "تحقق پذیری (ناپذیری) پروژه های طراحی شهری" با حضور آقای دکتر حسین بحرینی استاد دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران و هیئت علمی افتخاری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد و آقای دکتر معینی مشاور عالی معماری و منظر شهرداری مشهد در سالن اجتماعات دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

9809231 9809232
9809233 9809234

 

کسب مدال بهترین پروژه طراحی داخلی سال 1398 توسط عضو هیات علمی گروه معماری

ph3

 

در هفتمین دوره از مسابقه طراحی داخلی ایران معاصر ، دکتر حامد کامل نیا دانشیار گروه معماری دانشگاه فردوسی مشهد موفق شد در دسته فضاهای فرهنگی، آموزشی- مذهبی مدال بهترین پروژه طراحی داخلی را (به طور مشترک) برای طراحی داخلی فضاهای داخلی در دانشگاه و دانشکده معماری و شهرسازی کسب کند.

 

این مسابقه در بخش های مختلف مانند پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، درمانی و .... برگزار و در مراسم اختتامیه این مسابقه که در تاریخ 23 آبان ماه در دانشگاه تهران برگزار گردید برندگان بخش های مختلف معرفی شدند. معیارهای اصلی برای انتخاب طرح ها شامل موضوعاتی مانند: تحلیل عمیق از مسئله‌ی زاینده‌ی پروژه، خلاقیت در ترکیب پارامترهای مسئله و دانش طراحی داخلی، تبدیل محدودیت‌ها به فرصت‌ها بوسیله‌ی ایده، ارائه‌ی بهترین گزینه و راه‌حل متناسب با مسئله، تلاش در جهت ایجاد جریان‌های صحیح و منطقی در سپهر معماری ایران، واقعیت گرایی به جای خیال‌پردازی، کارفرماسازی به جای کارفرماپروری، اجرای مسئولانه‌ی پروژه(کیفیت اجرا)، منطق معمارانه در استفاده از مصالح و منابع مالی و معنوی، تلاش در جهت ترویج هنر طراحی داخلی بود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت موسسه هنر و معماری مراجعه کنید. www.aoa.ir

 

ph2 AA

 

WhatsApp Image 2019-11-05 at 05.47.22

 

25آبان 1398 دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری ماهنامه هنر معماری میزبان نشست تخصصی دست به نقد بود . در این نشست با حضور دکتر محسن اکبرزاده آثار دکتر احسان مالکی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که با حضور آقای دکتر طاهری ریاست دانشکده معماری و شهرسازی و آقای دکتر کامل نیا عضو شورای راهبری دانشکده و اعضاء هیئت علمی دانشکده و جمعی از دانشجویان برگزار شد ابتدا دکتر مالکی به معرفی آثار خود پرداخت سپس دکتر اکبرزاده به نقد این آثار پرداختند . در پایان بعد از پرسش و پاسخ دانشجویان آقای دکتر طاهری به ایراد سخنرانی پرداختند.

IMG 9854 IMG 9957

 

WhatsApp Image 2019-10-21 at 11.12.45

طرح داخلي دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه فردوسي مشهد به عنوان يكي از دو پروژه فيناليست بخش فضاهاي فرهنگي، آموزشي و مذهبي مسابقه طراحي داخلي ايران معاصر انتخاب شد. طراحي داخلي دانشكده معماري و شهرسازي توسط دكتر حامد كامل نيا ( با همكاري مشاور نقشان) دانشيار گروه معماري دانشگاه فردوسي مشهد انجام گرفته است

www.aoa.ir