دکتر پارسا پهلوان، عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد، در مصاحبه با بخش ایتالیایی زبان رادیو Pars Today به معرفی سوابق و ظرفیت های همکاری های علمی و فرهنگی بین المللی دانشکده معماری و شهرسازی در همکاری با کشور ایتالیا پرداخت. در این مصاحبه که با سردبیر بخش ایتالیایی این رادیو و به زبان ایتالیایی صورت گرفته است، دکتر پهلوان به شماری از فعالیت های علمی در زمینه بومی سازی دانش متریال معماری و مرمت با همکاری ایتالیا، فعالیت های فعلی دانشکده معماری در دیپلماسی علمی با ایتالیا و سایر نقاط جهان و ادامه همکاری های علمی و فرهنگی بین المللی در شرایط پاندمیک اشاره کرد.

در بخشی از این مصاحبه، با اشاره به تنوع ملیتی چشمگیر دانشجویان در دانشکده معماری و شهرسازی، به توانمندی دانشگاه فردوسی مشهد در آموزش زبان فارسی به هزاران دانشجوی غیرایرانی اشاره می شود. در پایان گفتگو، با اشاره به اکثریت بودن دانشجویان خانم در دانشکده معماری و شهرسازی –در حالی که این امکان برای بسیاری از بانوان در برخی کشورهای همسایه مهیا نیست – ابراز امیدواری نسبت به حمایت مجامع علمی ایتالیا و مقطع-رشته های مشترک با دانشگاه های ایتالیا در دانشگاه فردوسی مشهد در قلب خراسان بزرگ، که به کاهش نرخ مهاجرت در منطقه خواهد انجامید، اشاره می گردد. همچنین بر ارزشمند بودن گسترش روابط دانشگاهی ایران و ایتالیا، برای هر دو کشور و منطقه تاکید می گردد.

رادیو پارس تودی (موسوم به رادیو ایتالیا جمهوری اسلامی ایران) با قدمت بیش از هفتاد سال از قدیمی ترین رسانه های ایرانی است که با بیش از 20 زبان تحت نظارت (IRIB World Service) برای مخاطبان خارج از ایران برنامه پخش می‌کند.

لینک مصاحبه:

Screenshot 2020-12-15 Professor Parsa Pahlavan a Pars Today Obiettivo delle mie ricerche la creazione di un mondo migliore